Κάνοντας το πρώτο του κιόλας ταξίδι,, το αιολικό αυτοκίνητο σκόρπισε ελπίδες καθώς κάλυψε απόσταση 5.000 χιλιομέτρων με κόστος που δεν ξεπέρασε τα 10 δολάρια Αυστραλίας ή περίπου 7 ευρώ!
Το ταξίδι του Wind Explorer ή «Αέρινου Εξερευνητή» ήταν μια μεγάλη δοκιμασία για το πρωτότυπο αυτοκίνητο, καθώς κινήθηκε υπό δυσμενείς συνθήκες. Βρέθηκε τόσο σε πολικά ψυχή όσο και σε υψηλότατες θερμοκρασίες και οι Γερμανοί επενδυτές του ευελπιστούσαν ότι θα έδειχνε ότι υφίσταται ήδη τεχνολογία, ικανή να στηρίξει αυτοκίνητα με ανανεώσιμη ενέργεια ακόμη σε τέτοια σκληρά ταξίδια.
«Είναι το πρώτο αυτοκίνητο που κινείται με αιολική ενέργεια και μπορεί να ταξιδεύσει σε δρόμο τέτοιες αποστάσεις και βεβαίως είναι το πρώτο αυτοκίνητο, οπουδήποτε στον κόσμο, που παίρνει κίνηση και από ιστίο», δήλωσε ο κατασκευαστής του οχήματος, Στέφαν Zίμερερ, ο οποίος πρόσθεσε ότι ήθελε να δείξει «ότι αν θέλεις να κατασκευάσεις ένα ελαφρύ ηλεκτρικό επαρκές αυτοκίνητο, μπορείς σήμερα».
Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο μοιάζει με αγωνιστικό, είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, έχει τροχούς ποδηλάτου και κινείται κυρίως από μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Η μπαταρία αυτή φορτίζεται το βράδυ από μία φορητή αεροτουρμπίνα, αν και κάποιες φορές χρησιμοποιήθηκε και ένας χαρταετός, περίπου σαν ιστίο.
Το βάρος του είναι περί τα 80 κιλά χωρίς τις μπαταρίες και περίπου 200 κιλά συνολικά, δηλαδή πολύ ελαφρύτερο από ένα μέσο αυτοκίνητο, ενώ μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες που αγγίζουν τα 90 χιλιόμετρα την ώρα.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, αντιμετώπισε θερμοκρασίες έως και 60 βαθμούς Κελσίου στις πεδιάδες του Νουλαμπόρ, προκαλώντας ανησυχία για το κατά πόσο δεν θα υπερθερμανθούν οι μπαταρίες, ενώ διαπιστώθηκε επίσης και ένα ζήτημα άνεσης καθώς είναι μόλις 15 εκατοστά από το έδαφος
«Ο ζεστός αέρας έμπαινε μέσα στο αυτοκίνητο και σχεδόν μας έκαιγε το δέρμα και τρεις ημέρες μετά είχαμε 7 βαθμούς Κελσίου και παγώσαμε», είπε ο Ζίμερερ.
Οι άνεμοι κάποιες στιγμές υποχωρούσαν, αναγκάζοντας το αυτοκίνητο να καταφεύγει για επαναφόρτιση σε κατασκηνώσεις κατά μήκος του δρόμου. Από τα συνολικά 5.000 χιλιόμετρα, τα 2.480 έγιναν με αιολική ενέργεια, τα 480 με ιστίο και τα 2.100 με ηλεκτρική ενέργεια.
«Συνολικά το ταξίδι κόστισε 10 δολάρια Αυστραλίας που πληρώσαμε για τις φορτίσεις ηλεκτρισμού», είπε ο Ντιρκ Γκίον, ο έτερος των κατασκευαστών του, διευκρινίζοντας ότι το όχημα δεν είναι έτοιμο για πρακτική χρήση, αλλά έχει δημιουργήσει μεγάλες προσδοκίες για το μέλλον.
[ Via ]